هاست لینوکس چیست؟
نوشته شده توسط : dr.linux

لینوکس یک سیستم عامل منبع باز و محبوب ترین سیستم عامل در میان ارائه دهندگان میزبانی وب است. منبع باز به این معنی است که کد منبع می تواند آزادانه برای مقاصد تجاری و غیر تجاری مورد استفاده، تغییر و توزیع مجدد قرار گیرد. ارائه دهندگان میزبانی وب رویکرد دقیق تری را ترجیح می دهند. پلت فرم ویندوز می تواند عملکردهای سرور و تنظیمات کاربر را بهتر سفارشی کند.

تعداد کمی از خدمات هاستینگ می توانند خدمات هاست مبتنی بر ویندوز را ارائه دهند و هزینه ماهانه این خدمات بیشتر از خدمات میزبانی مبتنی بر لینوکس است. در گذشته، ویندوز به عنوان یک پلتفرم میزبان با ثبات دست و پنجه نرم می کرد. با این حال، آخرین تکرار محصول آن را وارد یک محیط رقابتی مشابه لینوکس کرده است.

هاست لینوکس با سی پنل چیست؟

هاست لینوکس عامل میزبانی ترجیحی برای طراحان وب است. بسیاری از توسعه دهندگان برای مدیریت پلت فرم هاست خود به سی پنل متکی هستند. تابع cPanel برای ساده کردن عملیات در پلتفرم لینوکس استفاده می شود. با سی پنل می توانید به راحتی تمامی وظایف توسعه را در یک مکان انجام دهید.

طبق گفته WPBeginner، سی پنل از دو رابط مجزا استفاده می کند: رابط کاربری و مدیر میزبان وب.

با استفاده از سی پنل می توانید وب سایت ها را منتشر کنید، دامنه ها را مدیریت کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید، فایل ها را ذخیره کنید و غیره. در لینوکس، کاربران به سی پنل دسترسی خودکار ندارند. سی پنل یک برنامه شخص ثالث است، اما ارائه دهنده خدمات میزبانی می تواند آن را در طرح میزبانی قرار دهد. به عنوان مثال، GoDaddy یک بسته نرم افزاری ارائه می دهد که میزبانی لینوکس را با یک رابط cPanel فراهم می کند.

همچنین می توانید وردپرس را با استفاده از cPanel نصب کنید. عملکرد، ثبات، امنیت و سهولت استفاده از هاست ویندوز و لینوکس باعث می شود که مطمئن نباشید کدام پلتفرم بهتر است. دلیل واقعی اینکه بسیاری از وب مسترها لینوکس را به عنوان پلتفرم میزبانی خود انتخاب می کنند، انواع فایل ها و ویژگی هایی است که ممکن است استفاده کنند. اگر وب سایت از فایل های ASP، .NET، Microsoft Access یا Microsoft SQL Server استفاده می کند، میزبانی باید بر اساس پلت فرم ویندوز باشد. همه انواع فایل های دیگر (PHP، Perl، WordPress، MySQL، و غیره) بسیار ساده تر در وب سرور مبتنی بر لینوکس اجرا می شوند. این فایل ها همچنان بر روی سرور وب ویندوز اجرا می شوند، اما پلت فرم لینوکس به طور خاص برای مدیریت این نوع داده ها طراحی شده است. هر دو پلتفرم همچنان از فایل های HTML استفاده می کنند و آنها را به یک روش می خوانند. این بدان معناست که اکثر وب سایت های استاندارد از نظر عملکرد بدون تغییر باقی می مانند.

تنها تفاوت لینوکس و ویندوز در نوع فایل است. با این حال، از نظر قیمت، لینوکس محبوب ترین گزینه در بین ارائه دهندگان میزبانی وب است. در هر دو مورد، کاربران معمولاً گزینه انتخاب سیستم عامل خود را از ارائه دهنده میزبانی وب انتخاب نمی کنند. در بیشتر موارد، این انتخاب به تنهایی تعیین می شود، که یک بسته میزبانی مبتنی بر لینوکس است. با این حال، در برخی موارد ممکن است متوجه شوید که ارائه دهنده میزبانی وب مبتنی بر پلتفرم ویندوز ارائه شده است و این سوال پیش می آید که کدام بهتر است.

در نهایت، تفاوت بین این دو در عملکرد ارائه شده به کاربران نهفته است. انتخاب یکی از این گزینه ها مربوط به سازگاری یا سهولت استفاده نیست. برخی از کاربران در مورد استفاده از سیستم هایی غیر از سرورهای وب در رایانه های خانگی خود محتاط هستند. این باعث مشکلات سازگاری می شود و وب سایت را غیرقابل استفاده می کند، اما سیستم میزبانی وب برای اجرا بر روی رایانه شما نیازی به محتوایی ندارد. توابع انجام شده در وب سایت لینوکس باید به طور ویژه برای استفاده در آن طراحی شده باشند و یکسان نیستند. برنامه ای که روی رایانه خانگی اجرا می شود، بنابراین دیگر نیازی به استفاده از لینوکس ندارید.

اگر شما یک کاربر سنتی ویندوز هستید و فکر می کنید دریافت یک حساب میزبانی وب ویندوز آسان تر است، پس این نیز یک سوء تفاهم است. ویندوز به این معنی نیست که دکمه یا نماد منوی Start را روی دسکتاپ می بینید. حتی اگر روی ویندوز اجرا شود، هیچ نوع میزبان مجازی وجود ندارد. رابط کاربری یک حساب هاست لینوکس مانند حساب کاربری ویندوز است. گزینه های محبوب میزبانی لینوکس در همه جا وجود دارد، بنابراین سخت است که بگوییم کدام بهترین است. بهترین گزینه میزبانی لینوکس به نیازهای خاص شما بستگی دارد. برای مثال، اگر فقط به پهنای باند کمی نیاز دارید، می‌توانید یک ارائه‌دهنده ارزان قیمت را انتخاب کنید که بسته‌های داده‌ای تحت نظارت دارد. ISP ها معمولاً شامل ترافیک شبکه، رم و فضای ذخیره سازی در قیمت گذاری خود می شوند.

در اینجا چند گزینه میزبانی لینوکس یا linux hosting provider وجود دارد که باید هنگام خرید یک ارائه دهنده جدید در نظر بگیرید: SiteGround-SiteGround برای برنامه های مختلف ایده آل است. اگر SiteGround بسته مناسبی برای نیازهای شما ندارد، توسعه دهندگان می توانند بسته خود را ایجاد کنند. ارزان‌ترین بسته ماهانه این شرکت خدمات بسیاری را با کمترین قیمت ارائه می‌دهد: پشتیبان‌گیری رایگان روزانه، ایمیل‌های نامحدود و پایگاه‌های داده، cPanel، رمزگذاری SSL، و سرورهایی که HTTP/2 را پشتیبانی می‌کنند. هاستینگر: هاستینگر یک گزینه میزبانی برای طراحان و توسعه دهندگان لینوکس است. . ارزانترین استاندارد تعرفه 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 100 گیگابایت پهنای باند در ماه را فراهم می کند.





:: برچسب‌ها: linux, hosting, vps ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: